logo WTCH

royal monceau restaurant.jpg

Vanuit onze hospitality achtergrond merken wij de veranderingen in de zorg. Meer en meer wordt de patient als klant gezien en zijn ook in de zorg sector gastvrijheid en klantgerichtheid kern woorden geworden. Het is een niet omkeerbare verandering in de zorg sector.

Steeds meer ziekenhuizen en zorg instellingen zien hun patienten als klanten en zoeken naar manieren om de Klanttevredenheid en Klantgerichtheid te verhogen. Voorheen werd in zorginstellingen voornamelijk gekeken en gewerkt met protocollen, procesoptimalisatie en kostenbeheersing. De patient stond niet centraal maar de organisatie.

Meer en meer zie je een verandering in de zorg om de patient te benaderen als gast de ervaringen die patienten hebben met medewerkers in de zorg. klant de service van de zorginstelling.

WTCH richt zich op het implementeren van gastvrijheidsconcepten voor zorginstellingen en denk mee met de veranderingen die gaande zijn in de zorgsector. Van patient naar gast onder het motto Passie voor de patient!!  Zeker nu er meer en meer marktwerking in de zorg komt is het ook – net als voor een hotel – belangrijk om uw zorginstelling goed te positioneren en te onderscheiden middels optimale service van de concurrenten. Gastvrijheid in de zorg zal de komende jaren bepalend zijn voor het succes van zorginstellingen. Gastvrijheid en klanttevredenheids staat bij de trainingen van WTCH centraal. Van aanname van de telefoon, ontvangst, ondersteuning als het verlenen van de effectieve diensten wordt uw zorginstelling meer gastgericht gemaakt en uw medewerkers getraind op klanttevredenheid - klantgerichtheid en gastvrijheid.

Wat is klantgerichtheid

Medewerkers die de wensen en behoeften van klanten kennen, hierop anticiperen en de juiste service leveren zijn klantgericht. We noemen dit in de hospitality gasttevredenheid en in retail klanttevredenheid of klantgerichtheid. Ook zien we deze veranderingen in de zorg waarbij klanttevredenheid van de patient een steeds grotere rol gaat spelen.

Checklist Gastvrijheid

Volgens Wikipedia is gastvrijheid het gebruik gastvrij te zijn, en ook het gastvrij handelen zelf, dat wil zeggen, en ontvangen en onderhouden van gasten, bezoekers of vreemdelingen, in vrijheid en goede wil.

WTCH stelde haar eigen gastvrijheids checklist op:
• Een warm en echt welkom
• Een oprechte glimlach en indringend oogcontact
• Echte interesse en nieuwsgierigheid
• Vlekkeloze presentatie
• Onberispelijke manieren
• Snelheid en grondigheid in opvolging en uitvoering
• Sprankeling
• Hostmanship en gastheerschap
• Waardigheid

Wilt u ook met WTCH werken aan het verbeteren van de gastvrijheid in uw organisatie? Bel of mail ons voor een afspraak.

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten