logo WTCH

paris metro life.jpg

De recessie. Excuus voor niet scoren of juist een kans om een salesteam sterker en krachtiger te maken? Klagen je mensen over het gebrek aan business en zoek jij naar tools om ze te stimuleren om de business, die er wel is, binnen te halen?

In de verkooptraining Sales for Managers leren we je hoe je grip houdt op sales binnen je organisatie. Je leert om sales continu en gestructureerd te beoordelen, te coachen en te motiveren en je begrijpt waar jouw eigen rol kan bijdragen aan het salessucces.

Salesmensen hebben targets, motivatie en complimenten nodig om te presteren. Maar is dat voldoende? De belangrijkste satisfiers voor salesmensen zijn hun eigen ontwikkeling en hun succes in sales. Dat vraagt om sturen op targets en motiveren op inhoud.

DOELSTELLINGEN
Na deze training
> heb je een beter begrip van verkoop
> weet je hoe je meer grip krijgt op het commerciële proces in jouw bedrijf
> kun je verkopers effectief sturen en coachen
> bereik je salesresultaten zonder verrassingen

VOOR WIE?
Deze verkooptraining is voor managers die zelf niet direct verkopen, maar die wel in staat moeten zijn om sales te kunnen beoordelen, te coachen en te sturen. Voorbeelden van deelnemers die onze training gevolgd hebben zijn: 
> General managers & CEO’s
> Managers of operations
> Financiële managers
> Salesmanagers met teams van 5 of meer medewerkers

INHOUD
Thema 1: Sales anno nu
De belangrijkste ontwikkelingen in verkoop. De verkoper als manager van de relatie en als vertegenwoordiger van de gastbeleving. De afhankelijkheden in sales. Verkopers door de ogen van de klant en van professionele inkopers.

Thema 2: De ROI van sales
Is sales meetbaar? Doelstellingen en targets. De keten: Business Resultaten - Sales doelstellingen - Sales Process. De mate van invloed op verschillende indicatoren.

Thema 3: One-page-management
Succesgebieden en indicatoren. Alle relevante indicatoren op 1 A4.

Thema 4: Coachen van verkopers
Wie zit er in de driverseat? Hoe beoordeel je de stand van zaken? Hoe meet je doelstellingen tussentijds? Hoe stuur je op meer resultaat? Welke zaken MOET je bespreken, welke kun je bespreken? Welke targets benader je hoe? Sturen op ontastbare aspecten.

Thema 5: Joint efforts
De manager als businessdriver in leadgeneration. De manager als 2e onderhandelaar. Samen sales bedrijven en samen betere resultaten halen met gerichte campagnes en activiteiten.. De verkoper als manager van de relatie en als vertegenwoordiger van de klantbeleving. Wat is jouw verhaal? Wat is het verhaal van jouw dienst/product? Waarin ben je beter dan die ander?

KOSTEN
De investering bedraagt € 895,- per persoon

OPBOUW & METHODIEK
De training duurt 2 x 1 dag. Tussen de 2 trainingsdagen werk je als deelnemer aan een persoonlijke case study, die op de laatste dag zal worden ingebracht. Aan het eind van de training vertrekt iedere deelnemer met een eigen Driver’s Seat Plan. Geen plan vol ambities en doelstellingen, maar een praktisch aanpak met vanzelfsprekende acties die geen extra tijd en moeite vragen.

Deze verkooptraining wordt in-company gegeven en kan ook als open training worden gevolgd.


TRAININGSDATA
Q1 2014
> donderdag 14 februari 2014 - dag 1
> donderdag 21 maart 2014 - dag 2

Q2 2014
> donderdag 25 april 2014 - dag 1
> donderdag 16 mei 2014 - dag 2

Aanmelden of vragen? Vul het contactformulier op deze pagina in en wij nemen contact me je op.

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten