logo WTCH

sales.jpg


De Sales Management Game is een nieuwe vorm in leren en ontwikkelen. Iedere deelnemer speelt in een team dat verantwoordelijk is voor hun eigen sales management. Elk team heeft maar 1 doel: de concurrentie verslaan en zo hoog mogelijk scoren in omzet, relatiebeheer en rendement. 

De Sales Management Game is interactiever, verrassender en resultaatgerichter dan welke andere sales of marketing training dan ook. De game duurt minimaal een dag en wordt gespeeld in een groep van 12 tot 30 personen. De Sales Management Game is serious business, serious gaming. Volgens Wikipedia: Het vermaak in een serious game dient om de beleving te versterken en daarmee ook de overdracht van informatie. Er kan geen sales opleiding of coaching traject tegenop.

Hoe werkt de Sales Management Game?

Elke deelnemer speelt in een sales team in een virtuele maar levensechte wereld met bedrijven, klanten, concurrenten, kansen en bedreigingen. Elk team heeft targets en maakt een plan om die te behalen. Tijdens de game krijgt het team te maken met onvoorziene omstandigheden, onvoorspelbare klanten, kansen en tegenslagen. We spelen meerdere rondes, waarna we steeds tussenstanden bekend maken en analyseren en delen waarom bepaalde dingen wel of niet werkten en hoe daar dus in de volgende ronde mee om te gaan.

seriousgameLevensechte simulatie

In de voorbereiding van de game kruipen we in de huid van jouw organisatie en van jullie realiteit en ontwikkelen we een virtuele, maar zeer herkenbare wereld. Deze realtime leeromgeving, maakt het mogelijk om op interactieve manier dingen te ervaren, te leren en uit te proberen. Je wordt teruggeworpen op je eigen inzichten, overtuigingen en verkooptechnieken. Ervaringen die 1 op 1 te vertalen zijn naar de sales situatie in de echte wereld. Doordat we werkelijkheid en fictie volledig door elkaar heen laten lopen, zul je nooit denken: het is maar een spel. Integendeel, het spel slokt je op en je wilt nog maar 1 ding: scoren.

Effecten van de Sales Management Game

Met het spelen van deze game dringen we direct door tot de kern van de materie. De Sales Management Game geeft energie, confronteert en onthult kwaliteiten en valkuilen, van het team en van het individu. De game is niet slechts gericht op vaardigheden, maar dwingt je ook om strategieen te bepalen en lef te tonen door keuzes te maken. Keuzes die vragen om praktische prestaties in gesprekken en onderhandelingen. De Sales Management Game is niet alleen een nieuwe vorm van sales of marketing training, maar werkt tevens als teambuilding evenement.

Voor wie is de Sales Management Game?

Voor teams die niet geen genoegen meer nemen met salestraining alleen, maar ook voor sales managers die hun jaarlijkse sales event meer inhoud en diepgang willen geven. Verder is de sales management game een ideale activiteit als start voor een sales training programma. We spelen de game vaak met medewerkers in een sales team, sales managers, marketing managers en ondernemers.

Wat kost het?

Elke Sales Management Game is maatwerk en onze prijzen zijn daarom op aanvraag. Vul het contactformulier rechtsboven in en wij nemen contact me je op.

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten