logo WTCH

zeemeermin.jpg

Reviews en beoordelingen, nachtmerrie of zegen? Heeft u het gevoel de macht kwijt te zijn, de controle te verliezen met het grote aantal beoordelingssites en review mogelijkheden waar mensen van alles over uw organisatie schrijven? Ziet u door de bomen van de review sites het bos niet meer? Voelt u zich benadeeld door slechte beoordelingen en oneerlijke reviews? Wij coachen en trainen bedrijven in het managen van hun online reputatie. Opleidingen webcare over reputatie management, communicatie management en brand management. Leer eenvoudig het imago van je eigen organisatie te bewaken!

Sociale media worden review platforms
. 

Gasten plaatsen op sites als Foursquare, Tripadvisor, Zoover, Facebook en Twitter beoordelingen over uw product of service. Goede en slechte! De review sites worden hiermee belangrijker dan de gidsen/sites zelf en uiteindelijk evalueren review sites naar review dialogen. Anders dan officiële review sites en gidsen speelt in sociale media de emotie een nog grotere rol. Tevreden gasten en klanten kunnen veranderen in fans en ambassadeurs van uw organisatie, ontevreden gasten en klanten worden de slopers van uw reputatie.

Inhoudelijk gaan de meeste reviews over:
- Product - hoe beoordelen/reviewen uw gasten het product
- Service - hoe ervaren gasten de gastvrijheid en klantgerichtheid - voelen zij zich welkom
- Sfeer  - hoe ervaart de gast de beleving en ambiance
- Prijs - ervaart de gast de totale beleving als value for money?
Kortom: reviews geven een beeld van de klanttevredenheid weer van uw klanten en gasten.

Online reputatie management – reputation management


Volgens Wikipedia: Online reputatiemanagement is het met digitale technieken beïnvloeden en manipuleren van de beeldvorming van een persoon, een handelsmerk of een organisatie zoals die via de sociale media gestalte krijgt. Aandacht gaat naar het beheersen van het publieke sentiment door een positieve beeldvorming op te roepen of een negatief beeld te vermijden.

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen in sociale media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben. Sommige bedrijven en organisaties schakelen externe partijen in om hun online reputatie in de gaten te houden. Deze partijen bekijken en analyseren wat er over een bedrijf, product of organisatie op sociale media, blogs en fora wordt gezegd. Het doel van webcare is onder andere het voorkomen van imagoschade en reputatie schade en producten onder de aandacht te brengen indien een consument aangeeft op zoek te zijn naar een bepaald product.

Wij van WTCH vinden het beter wanneer bedrijven hun online reputatie zelf monitoren. Het gaat immers om je eigen reputatie, je eigen imago en je eigen bedrijf. Dat moet je niet outsourcen. Continu weten wat men over je zegt helpt om continu te werken aan verbetering van je organisatie, producten en services. Alles wat men zegt kan meegenomen worden in de bedrijfsvoering. Wij leiden uw medewerkers op zodat u reputatiemanagement en webcare in eigen hand kunt houden. 

Key aspecten

1. Direct reageren op slechte reviews (op de juiste manier – realtime waarbij het uitgangspunt is dat de gast altijd gelijk heeft)

2. Zie het als een realtime (gratis) gasttevredenheids onderzoek

3. Zie het als een gratis concurrentie analyse

4. Zie het vanuit een PR oogpunt – gebruik de review: reageer, deel, retweet, plaats op de website

5. Gebruik het als inzet voor klantenservice

6. Hoe meer reviews – hoe meer awareness (+ mogelijke invloed op ranking in Google)

7. Vraag zelf actief om reviews

Meer weten? Vul het WTCH contactformulier in. Onze support in het verbeteren van de reputatie van jouw bedrijf is altijd maatwerk. 

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten