logo WTCH

restaurant.jpg

Conversie verhogen met email en telefoon. Hoe groot is de kans vandaag de dag dat een saleslead zich aandient? Voor sommige bedrijven niet al te groot. Dus als die lead zich dan aandient is snel reageren cruciaal.

De vraag is alleen: "hoe snel?" en "hoe lang blijf je proberen als de prospect niet direct bereikbaar is?" In veel bedrijven geldt een gouden regel: binnen 24 uur. De lead die binnenkomt moet binnen een etmaal zijn opgevolgd. En hoewel dat reuze snel en efficiƫnt lijkt, is het nog niet snel genoeg. Sneller is beter.

Direct bellen verhoogt je de conversie aanzienlijk
Als je binnen een minuut belt is de kans dat je een offerte mag uitbrengen 89%
Bel je binnen 30 minuten dan is de kans 62%
En als je na een dag belt is de kans inmiddels gekrompen tot 17%

Weet wanneer je moet stoppen
Soms krijg je de persoon achter de lead maar niet te pakken. Hoe lang ga je dan door? Je kunt het beste stoppen na 6 keer proberen. Vanaf 7 keer wordt je vervelend. En de kans dat je na de 6e call nog tot een deal komt is minimaal.

De beste manier
Zit er bovenop en bel 3 x nadat je de lead hebt gesignaleerd. Doe de eerste call direct na binnenkomst. Lukt het niet de prospect te pakken te krijgen, bel dan binnen 30-60 minuten een tweede keer. Lukt het dan nog niet, bel dan binnen 2 uur nog een derde keer. De kans op een deal neemt met 50% toe als je deze werkwijze volgt.

En email?
Zoals er voor telefonische follow up regels zijn, zo zijn die er ook voor email. Ook hier geldt: snel reageren verhoogt je kansen. Als je na 5 emails geen reactie krijgt is de kans op een deal onder de 30%. Na 5 emails over hetzelfde wordt je bovendien voor sommige mensen vanzelf spam. Dus ook hier: weet wanner je moet stoppen. De beste manier Eerste email op dag 1, de tweede op dag 4 en een laatste poging op dag 8.

En de allerbeste manier? Een combinatei van email en telefoon verhoogt je kansen met 128%.

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten