logo WTCH

royal monceau restaurant.jpg

Twee maanden geleden vroeg een opdrachtgever of ik niet een nieuwe salesmanager voor hem wist. Toen hij vertelde welk profiel hij zocht, gaf ik aan dat ik wel iemand wist. Een dame van 35 jaar, beide benen op de grond. Resultaatgedreven en een breed en diep netwerk. In gedachten had de opdrachtgever haar al aangenomen.

"En... wat kost zo iemand?" vroeg hij. Ik zei dat het bij haar waarschijnlijk meer om de fun dan om het geld ging, maar gaf toch mijn inschatting. Bij het noemen van het bedrag schrok hij zich rot... "Ja voor dat geld..." was de reactie. Vorige week vernam ik dat hij een schoolverlater in dienst had genomen ...

De cruciale vraag waar het om draait is: Hoe kijken we aan tegen sales anno nu? Doel of een resultaat? Kostenpost of investering? Een afdeling die contracten sluit of een strategisch verlengstuk van je organisatie die jouw bedrijf positioneert als een magneet die zelf de business aantrekt?

 


Voor visie 1 heb je schoolverlaters nodig, voor visie 2 zoek je de nieuwe professional. 


Mensen die:
> de allerbeste willen zijn op hun vakgebied

> besloten hebben wat ze kunnen en willen en die weten wat ze vooral niet meer willen doen

> doorduwen waar anderen stoppen

> altijd eerder zijn

> willen leren van dips en tegenslagen

> uitdragen wie ze zijn

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten