logo WTCH

paris metro life.jpg

Conversie verhogen met email en telefoon. Hoe groot is de kans vandaag de dag dat een saleslead zich aandient? Voor sommige bedrijven niet al te groot. Dus als die lead zich dan aandient is snel reageren cruciaal.

De vraag is alleen: "hoe snel?" en "hoe lang blijf je proberen als de prospect niet direct bereikbaar is?" In veel bedrijven geldt een gouden regel: binnen 24 uur. De lead die binnenkomt moet binnen een etmaal zijn opgevolgd. En hoewel dat reuze snel en efficiënt lijkt, is het nog niet snel genoeg. Sneller is beter.

Lees meer...

Veel salesmensen zoeken naar de ambassadeurs en ‘vrienden’ in hun netwerk. Mensen binnen de organisatie van onze klanten die ons helpen om deals te sluiten. Toegankelijke mensen. Bereid om iets voor ons te doen als we erom vragen. Die spontaan informatie geven die in ons voordeel werkt en open voor een goede relatie. Die een deel van ons saleswerk doen, zeg maar.

Maar bestaan deze ambassadeurs eigenlijk wel? Als ze al bestaan, dan zijn ze maar met weinig. Wij zien soms relaties die neigen naar ambassadeurschap, maar of dat nou tot veel business leidt.

Wat ons betreft stoppen we met zoeken naar ambassadeurs. Laten we klanten benaderen op basis van hoe zij ons behandelen. Hun grondhouding bepaalt namelijk hoe hard ze hun best voor ons gaan doen. 

Snel inzicht in je gesprekspartner? Doe de test.

Lees meer...

Twee maanden geleden vroeg een opdrachtgever of ik niet een nieuwe salesmanager voor hem wist. Toen hij vertelde welk profiel hij zocht, gaf ik aan dat ik wel iemand wist. Een dame van 35 jaar, beide benen op de grond. Resultaatgedreven en een breed en diep netwerk. In gedachten had de opdrachtgever haar al aangenomen.

"En... wat kost zo iemand?" vroeg hij. Ik zei dat het bij haar waarschijnlijk meer om de fun dan om het geld ging, maar gaf toch mijn inschatting. Bij het noemen van het bedrag schrok hij zich rot... "Ja voor dat geld..." was de reactie. Vorige week vernam ik dat hij een schoolverlater in dienst had genomen ...

Lees meer...

Hoe gebruik je reviews en reputatie om revenue te genereren?

 

Sales in a recession

al-tru`ïs-me («Frans) het -woord: onbaatzuchtigheid, onzelfzuchtigheid, het handelen in het belang van anderen.
Omdat wij trainingen geven, hebben wij relaties met aanbieders van locaties. Bij sommigen van hen liggen we zo goed dat zij ons met een accountmanager belonen. 

We vroegen één van hen om de MICA salesscan te testen. De uitkomst leidde tot stevige discussie. “Hoe kan onbaatzuchtigheid een sales kwaliteit zijn?” vroeg hij “Als je het belang van de ander voorop stelt, haal je toch nooit het optimale resultaat!”

Lees meer...

Share this

WTCH werkt onder andere voor:

WTCH werkt onder andere voor

© WTCH 2018

Designed by Teqa webdiensten